2022 AEOLISCHE EILANDEN, SARDINIË - Reisverslag uit Corsica, Frankrijk van Frans van Buuren Janny van der Jagt - WaarBenJij.nu 2022 AEOLISCHE EILANDEN, SARDINIË - Reisverslag uit Corsica, Frankrijk van Frans van Buuren Janny van der Jagt - WaarBenJij.nu

2022 AEOLISCHE EILANDEN, SARDINIË

Door: Frans

Blijf op de hoogte en volg Frans van Buuren

01 Juni 2022 | Frankrijk, Corsica

EVACUATIE

De nieuwe zeilen zijn eindelijk binnen genomen. Ze zijn mooi maar totaal niet wat we besteld hadden. Een zware teleurstelling en te laat om er nog iets aan te doen. Stomme ... Italiaan. Maakt maar wat, zonder naar de afspraak/ opdracht te kijken.

Direct nadat de nieuwe zeilen binnen zijn gekomen zijn we vertrokken uit Termini Imerese op Sicilië.

Naar de Zeven Zuster Eilanden / de Aeolische Eilanden. Stromboli hadden we al gezien. Nu de andere. Ze zijn echt heel leuk. En elk eiland is weer uniek op z'n eigen manier. Vulcano, de naam zegt het al, is ook actief vulkanisch. De zwavellucht komt je overal tegemoet en borrelt op de vulkaan en in het water. Net voordat wij er aankwamen was een deel van het eiland nog geëvacueerd omdat er zoveel zwavelzuur in de lucht zat dat het echt levensgevaarlijk was.

Er was storm op komst bij deze eilanden groep en dan moet je daar niet zijn. Er is daar maar 1 veilige haven en die is tijdens een storm overvol. Dus wij weg.

Ook op Sicilië was weer een Scirocco met, volgens onze vrienden daar, 100 knopen wind. Dat is orkaan kracht.

BLOEDEND HART

Met bloedend hart hebben we afscheid moeten nemen van onze woonplaats Termini imerese bij Palermo en onze vrienden daar;

Lello, Donatella, 2 Marco's, Valentina, Mario, Roberto, Francesco, Bartolo, Mike, Vicky, Vincienzo, Ivan, Salvo, Luana, Larry, Marcia, Tony, Lynn, Luigi, Paolo, Patricia, en vele anderen die ons leven daar aangenaam hebben gemaakt.

Ook zullen we de Italiaanse en met name de Siciliaanse producten en keuken gaan missen. Om niet te vergeten de heerlijke lage prijzen van alles.

We missen ze echt, maar moeten verder

ONAANGENAAM

Overtochten zijn eigenlijk altijd onaangenaam. Zo ook onze tocht naar Sardinië. Te veel wind, te weinig wind of wind pal tegen. Niet fijn.

Maar op Sardinië aangekomen is het leed ook zo weer vergeten. We konden er echt lekker zeilen en in dagtochten van Cagliari naar het Noorden hoppen. Er zijn overal baaien om in te ankeren en ook leuke havenplaatsen.

Vanuit Arbatax, halverwege, hebben we een scooter tocht gemaakt naar de grootste canyon van Europa. En onderweg van alles gezien en beleefd.

VIRGIN ISLANDS

Helemaal in het Noord Oosten liggen de La Maddalena eilanden. Een schitterend vaargebied met overal baaien en stranden.

Hier heeft zus Annette een aantal dagen meegevaren.

Het gebied heeft het midden tussen the Virgin Islands in de Carieb en de Stockholm Archipel. Alles op zichtbare afstanden mer de mooiste ankerplaatseen en overal rotsen boven en onder water.

Ook de jetset heeft het gebied gevonden, met de bijbehorende mega jachten en super luxe dure accommodaties.

Vanaf deze eilanden groep is Corsica te zien

Daar gaan we heen.

NIEUWE AVONTUREN

Nu willen we Corsica gaan beleven.

Dan naar de Balearen, Gibraltar en de Algarve.

Hopelijk daarna naar de Azoren.

We houden jullie op de hoogte.

WORDT VERVOLGD

VOLGEN

Wij zijn te volgen op:

- Dit blog: sy-bruce.waarbenjij.nu ( zonder www)

- Polarsteps: Frans en Janny op wereldreishttp://www.polarsteps.com/FransvanBuuren:

- Facebook: Frans van Buuren.

- Vesselfinder en Marinetraffic: MMSI nr. 244630614

• 03 Juni 2022 - 16:08

Roel Mindelo:

Frans, Janny en Bruce.

Mijn vader (God hebbe zijn ziel) zat in de autohandel en leerde mij toen al: "Vertrouw nooit een Italiaan!" Het leven zit vol wijze lessen.
    De prijzen voor een nachtje in een Marina hebben me doen zuchten en vluchten.
    Maar een pizza bestellen per strekkende meter heeft toch ook wel iets bijzonders (Mandello del Ario?). Wel even nameten.

• 03 Juni 2022 - 22:11

Monique :

Leuk om jullie reizen te volgen. Jullie maken wel wat mee!

• 04 Juni 2022 - 00:23

Willem Schipper:

Het blijft boeiend om met jullie in zo’n andere wereld te vertoeven.
    Ik leef ondertussen weer in ons huis in Frankrijk, Margot komt half juli hier naar toe. Voor ons id dat makkelijke oversteken.

• 04 Juni 2022 - 06:08

Gerard Van Eeden:

Mi

• 04 Juni 2022 - 06:21

Gerardvaneeden@hotmail.com :

Misschien slechte zeilen maar mooie foto's en avonturen.

Frans van Buuren

Frans en Janny hebben een "nieuw" schip gekocht in Preveza Griekenland. Een Bruce Roberts offshore 44 uit 1994. ( 13,73 X 3,90 x 2,00 ) Dit schip is de opvolger van de Koopmans 37 met de naam SHISHCO. Het plan is om een jaartje in en rond Griekenland te blijven om het schip gereed te maken qua veiligheid en persoonlijke eisen en wensen. Dan wat rond varen op de Middellandse Zee. Naar Turkije, Kroatie, Italie en dan rustig aan richtig Gibraltar. Daar moet de keuze gemaakt worden: Of (even) terug naar Nederland of door richting Azoren en Panama kanaal. En dan verder en verder.

Actief sinds 11 Mei 2020