2023 LAAG SOEREN - Reisverslag uit Dieren, Nederland van Frans van Buuren Janny van der Jagt - WaarBenJij.nu 2023 LAAG SOEREN - Reisverslag uit Dieren, Nederland van Frans van Buuren Janny van der Jagt - WaarBenJij.nu

2023 LAAG SOEREN

Door: Frans van Buuren

Blijf op de hoogte en volg Frans van Buuren

17 Oktober 2023 | Nederland, Dieren

DIRECT GEOPEREERD

We zijn naar Nederland gegaan voor medische zaken, familie en vrienden te zien.

Bij Janny bleek de slijtage aan haar heup zo ver te zijn dat ze direct een nieuwe heup kon krijgen.Een afspraak 3 weken later in Meppel. De ene dag het ziekenhuis in en de volgende er weer uit met een nieuwe heup. Vervolgens revalideren. En dat ging heel voorspoedig.

ALLES GELEEND

De eerste maand mochten we in het huis van Wim en Margot op de Waalstraat in Zwolle wonen. Dat ligt midden in de stad, een paar minuten lopen naar het centrum, station, Janny's huis, enz.

Daarna konden we in het boshuis van Egenolf en Inge in Laag Soeren ( bij Dieren ). Daar zaten we verder van de bewoonde wereld, maar wel midden tussen het wild. Edelherten, reeën, hazen, eekhoorntjes, wilde zwijnen en heel veel vogels en mooie insecten.

In Laag Soeren kon Janny na de operatie alles gelijkvloers krijgen met een hoog/laag- bed van Medipoint in de kamer beneden.

Naast mijn Harley Davidson Crossbones hadden we tot de operatie de Mazda MX5 te leen van Jelmer en daarna de Audi A1 van Floor. Die laatste heeft een veel makkelijkere instap.

TIJD TE KORT

Ondanks dat we langer dan gepland in Nederland waren lukte het weer niet om alles te doen en iedereen te zien wat we graag wilden. De volgende keer gaan we het weer proberen. Wat wel lukte was hartverwarmend en daar zijn we heel dankbaar voor.

EN NU

Op het programma staat Gambia in december omdat er dan de minste muskieten zouden zijn. Dus moeten we nu ook weer terug naar de boot. Janny voelt zich veilg. Nog kalm aan in Porto Santo, dan via Selvagem naar de Canarische eilanden. Veel verder op weg via de Kaap Verdische eilanden naar Gambia.

We houden jullie op de hoogte.

WORDT VERVOLGD

VOLGEN

Wij zijn te volgen op:

- Dit blog: sy-bruce.waarbenjij.nu ( zonder www)

- Polarsteps: Frans en Janny op wereldreishttp://www.polarsteps.com/FransvanBuuren:

- Facebook: Frans van Buuren.

- Vesselfinder en Marinetraffic: MMSI nr. 244630614

• 25 Oktober 2023 - 12:49

Christien Gazendam-Scholten:

Lieve Frans, dank voor je verslag. Fijn dat alles goed is gegaan met Janny. Van Annette hoorde ik dat jullie genoten hebben in NL en gezellig contact met haar hadden gehad. Samen met je zus op een rommelmarkt staan doe je niet op zee tenslotte.

Goede reis verder, blijf gezond en geniet. Veel liefs, ook voor Janny. Chris.

Frans van Buuren

Frans en Janny hebben een "nieuw" schip gekocht in Preveza Griekenland. Een Bruce Roberts offshore 44 uit 1994. ( 13,73 X 3,90 x 2,00 ) Dit schip is de opvolger van de Koopmans 37 met de naam SHISHCO. Het plan is om een jaartje in en rond Griekenland te blijven om het schip gereed te maken qua veiligheid en persoonlijke eisen en wensen. Dan wat rond varen op de Middellandse Zee. Naar Turkije, Kroatie, Italie en dan rustig aan richtig Gibraltar. Daar moet de keuze gemaakt worden: Of (even) terug naar Nederland of door richting Azoren en Panama kanaal. En dan verder en verder.

Actief sinds 11 Mei 2020
Totaal aantal bezoekers 12094