BONAIRE - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Frans van Buuren Janny van der Jagt - WaarBenJij.nu BONAIRE - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Frans van Buuren Janny van der Jagt - WaarBenJij.nu
VIP-Report

BONAIRE

Door: Frans van Buuren

Blijf op de hoogte en volg Frans van Buuren

04 Juli 2024 | Bonaire, Kralendijk

SCHROEF KWIJT

ALLES TEGEN

Van de Dominicaanse Republiek naar Bonaire is pal Zuid. Maar eerst moeten we tegen wind

Samana baai uit en naar de Oost punt van de Dominicaanse Republiek.

Vandaar kunnen we met een halve wind Zuidwaarts.

Maar ondanks een prima wind komt de boot bijna niet vooruit. Zelfs met de motor driekwart bij. Tot we zo maar eens voor de gein 180 graden omdraaien. En ja hoor, we gaan super hard. Dus hadden we heel veel stroom tegen.

TERSCHELLING GEVOEL

Ruim voor aankomst de douane langszij. We zijn gesignaleerd. Verder alles tof. Een eiland met een leuke sfeer. Veel Nederlandse schepen waaronder bekenden. Het is er gemoedelijk en iedereen kent iedereen.

Met Amerikaanse vrienden maken we een rondrit.

Op het eiland is zoutwinning met flamingo's, wat los lopende ezels en veel dor land met cactussen. Het eiland is geweldig voor snorkelaars en duikers. Glas helder water en prachtige vissen en planten.

SCHROEF TERUG

Jeroen, een van onze zeilvrienden daar, biedt aan naar onze schroef te kijken. Die blijkt verstopt onder een enorme massa aangroei uit Sint-Maarten. Hij krabt hem voor ons helemaal schoon. Nu hebben we weer voortstuwing.

Zo kunnen we verder naar Curaçao.

We houden jullie op de hoogte.

WORDT VERVOLGD

NB:

We hebben jullie hulp nodig.

We posten elke stap die we maken op Polarsteps naast periodiek op ons blog.

De vraag is; kunnen we met dit blog stoppen.

GRAAG EEN REACTIE !

Willen degene die ons blog lezen en gaan missen een reactie sturen. Zie hier onder.

Een kort bericht is genoeg en helpt ons de beslissing te kunnen nemen. We horen het graag.

ONS VOLGEN

Wij zijn te volgen op:

- Dit blog: sy-bruce.waarbenjij.nu ( zonder www)

- Polarsteps: Frans en Janny op wereldreis

- Facebook: Frans van Buuren.

- Vesselfinder en Marinetraffic: MMSI nr. 244630614 en/of BRUCE

• 04 Juli 2024 - 06:52

Henk Rouwé:

Hallo Frans, ik lees jullie verslag altijd weer met veel plezier. Wat mij betreft ga je er mee door. Groet, Henk Rouwé

• 04 Juli 2024 - 07:28

Arthur Verheijen:

Wat ons betreft graag doorgaan, we lezen het telkens met veel interesse. Daarnaast kijken we ook graag op Polarsteps

• 04 Juli 2024 - 09:16

Bertie:

Veel te leuk om jullie te volgen.

• 04 Juli 2024 - 09:49

Barbara :

Tuurlijk gaan we jullie blog missen. En foto's kijken op polar steps is super leuk. Zo kunnen we jullie wel en wee goed volgen en meegenieten.

• 04 Juli 2024 - 10:18

Annette :

Hoi Frans en Janny, zo heel af en toe een blogje vind ik erg leuk, maar natuurlijk volg ik jullie op Polarsteps ook al zien jullie dat zelden, groetjes

• 04 Juli 2024 - 12:47

Hans & Jos:

Hai Frans Janny,

wij genieten van enorm (met enige jaloezie [e-1f609]) van jullie verslagen, maar weten uit ervaring hoeveel werk het steeds weer is. Daarom kunnen we ons voorstellen dat je het liever op een medium wil doen. In Polarsteps zitten er vaak prachtige foto’s bij en daarom zou dat onze voorkeur hebben.

geniet van jullie verdere reis en laat is meegeniete![e-1f600]

• 04 Juli 2024 - 12:49

Hans & Jos:

Sorry er slopen AI fouten in de tekst, maar inhoud zal je wel begrijpen

• 04 Juli 2024 - 22:20

Saskia Van Der Post:

Hoi Frans en Janny, lees altijd met veel plezier jullie blog. Heb mij nu ook aangemeld via Polarsteps, dus daar kan ik jullie ook volgen. Heel veel plezier nog en gelukkig zijn jullie uit het orkaangebied. Moet je toch niet aan denken in een bootje met zulke storm.

• 05 Juli 2024 - 16:03

Willem Schipper:

Hallo Frans, ik lees jullie verslag altijd weer met veel plezier. Ik geniet ervan, al laat ik dat niet vaak wete. Wat mij betreft ga je er mee door.

Een Franse groet, willem

• 08 Juli 2024 - 18:12

Joke En Rob:

Nee niet stoppen. Gewoon doorgaan. Zo leuk om jullie ook op die manier te volgen. Blijf genieten.

• 11 Juli 2024 - 18:39

Marianne Klaassen:

Hoi Frans,

Ik lees met plezier je berichten en nu helemaal dat je in de carib bent. Daar heb ik zelf ook gezeild en ik heb er gewoond dus ik zeg alsjeblieft doorgaan

VIP-member
Frans van Buuren

Frans en Janny hebben een "nieuw" schip gekocht in Preveza Griekenland. Een Bruce Roberts offshore 44 uit 1994. ( 13,73 X 3,90 x 2,00 ) Dit schip is de opvolger van de Koopmans 37 met de naam SHISHCO. Het plan is om een jaartje in en rond Griekenland te blijven om het schip gereed te maken qua veiligheid en persoonlijke eisen en wensen. Dan wat rond varen op de Middellandse Zee. Naar Turkije, Kroatie, Italie en dan rustig aan richtig Gibraltar. Daar moet de keuze gemaakt worden: Of (even) terug naar Nederland of door richting Azoren en Panama kanaal. En dan verder en verder.

Actief sinds 11 Mei 2020