CURAÇAO - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Frans van Buuren Janny van der Jagt - WaarBenJij.nu CURAÇAO - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Frans van Buuren Janny van der Jagt - WaarBenJij.nu
VIP-Report

CURAÇAO

Door: Frans van Buuren

Blijf op de hoogte en volg Frans van Buuren

09 Juli 2024 | Curaçao, Willemstad

NU ZIJN WIJ DE ILLEGALEN

STIEKEM AANGELEGD

Op Curaçao hadden we zakelijk wat af te handelen. Maar in en uitklaren wilden we niet. Dat is daar een heel gedoe wat zonder een auto bijna ondoenlijk is. Dus bij de ingang van de ankerlagoon 's avonds afgemeerd en de volgende ochtend vroeg weer weg.

Net buiten vaart de Coastguard toch een uurtje achter ons aan maar laat ons gaan.

FOUTE PLANNING

Gauw naar Aruba. Dat is net geen dagtocht en door stroom en harde wind gaan we veel sneller dan gepland. Zo komen we in de avond aan in plaats van in de ochtend. Met alle perikelen van dien. Dat komt in het volgende blog.

We houden jullie op de hoogte.

WORDT VERVOLGD

VOLGEN

Wij zijn te volgen op:

- Dit blog: sy-bruce.waarbenjij.nu ( zonder www)

- Polarsteps: Frans en Janny op wereldreis

- Facebook: Frans van Buuren.

- Vesselfinder en Marinetraffic: MMSI nr. 244630614 en/of BRUCE

VIP-member
Frans van Buuren

Frans en Janny hebben een "nieuw" schip gekocht in Preveza Griekenland. Een Bruce Roberts offshore 44 uit 1994. ( 13,73 X 3,90 x 2,00 ) Dit schip is de opvolger van de Koopmans 37 met de naam SHISHCO. Het plan is om een jaartje in en rond Griekenland te blijven om het schip gereed te maken qua veiligheid en persoonlijke eisen en wensen. Dan wat rond varen op de Middellandse Zee. Naar Turkije, Kroatie, Italie en dan rustig aan richtig Gibraltar. Daar moet de keuze gemaakt worden: Of (even) terug naar Nederland of door richting Azoren en Panama kanaal. En dan verder en verder.

Actief sinds 11 Mei 2020